ЧЗВ

Отговори на най-често задаваните въпроси.

Отговори на най-често задаваните въпроси.

Поръчки и доставки

1. Как да поръчам и платя за поръчката?

Първо трябва да отидете в „Количка“, където може да направите своята поръчка. Като приключите, натиснете зеления бутон „Изпратете поръчка“. След това изберете адреса за доставка и дали плащането да бъде осъществено по банков път и натиснете зеления бутон „Изпратете поръчка СЕГА!“. Изчакайте няколко минути, за бъде поръчката Ви обработена. След това отидете в „Поръчки за приемане“ (над „Количка“) и кликнете върху номера на поръчката, която току що сте направили. Натиснете зеления бутон „Платете онлайн“ и следвайте стъпките, по които Ви води системата, като въведете данните на кредитна/дебитна карта.

Ако желаете да заплатите по банков път, изберете опцията „Плащане по банков път“, докато правите поръчката в „Количка“. След това трябва да внесете в рамките на 3 работни дни точната стойност на поръчката по нашата банкова сметка:

BG78CITI92501001007101

Ситибанк Европа АД, клон България
бул. Ситняково 48
Сердика Офиси, етаж 10
София 1505
България
ЕИК: 202861597
SWIFT: CITIBGSF

След като направите плащането, ни изпратете копие от платежното нареждане на имейл: infobg@amway.com.

2. Процедура за връщане

Ние гарантираме качеството на продуктите Amway и вашата удовлетвореност от тях. Всички продукти закупени от Amway могат да бъдат върнати на база гаранцията за удовлетвореност в рамките на 90 дни от датата на закупуване, без затова да се изискват допълнителни мотиви.  Ако продуктът, който сте закупили е дефектен, ние ще го заменим. За дефектен продукт трябва да бъдем, уведомени в рамките на 7 дни от получаване на поръчката. Дефектен продукт може да бъде заменен само с продукт от същия код.

Тази процедура се прилага само когато СБА или Клиенти купуват продукти директно от Amway. Клиенти, които са купили продуктите от техния СБА, трябва да се свържат с този СБА за процеса на връщане. Всички продукти закупени от Amway могат да бъдат върнати на база гаранцията за удовлетвореност в рамките на 90 дни от датата на закупуване, без затова да се изискват допълнителни мотиви.

За да завършите заявката си за връщане, трябва да сте влезли в акаунта си и да отидете в „Моите поръчки“, да изберете поръчката и да стартирате процеса на връщане, като натиснете бутона „Връщане“. Следвайте менюто, за да затворите успешно заявката си. Ще получите съобщение за потвърждение на връщането с инструкции как да изпратите пакета до Amway.

Винаги изпращайте пратките заедно с референтния номер за връщане. Пакета може да бъде занесен или изпратен до:

СПИДИ АД

гр. София 1138, ул. Абагар № 22, София Сити Лоджистик Парк, Административна сграда, ет. 5

"За Аmway"

Запазете номера за проследяване във вашите записки. След пристигане в Amway стоките и документите се проверяват за пълнота и фактическа коректност в съответствие с правилата за връщане на стоки (вижте по-долу). Когато е приложимо, ще бъде извършено възстановяване или замяна.
Нерегистрираните клиенти ще получат формуляр за връщане в имейла за потвърждение на поръчката. Те могат да изпратят пакета по същия начин, но без да добавят референтен номер за връщане.

3. Доставки за България и Румъния

Продуктите поръчани през българския сайт могат да бъдат доставени само на територията на България и плащането се извършва само в български лева съгласно цените от валидната ценова листа.


Продуктите поръчани през румънския сайт могат да бъдат доставени само на територията на Румъния и плащането се извършва само в румънски леи съгласно цените от валидната ценова листа.

4. Потвърждение на поръчка / линк за проследяване на пратката

Условията за доставка на поръчките варират в сравнение с мястото за доставка, започвайки от 24/72 часа от пристигането им в централния склад в София на куриерската компания. В края на месеца или в пиков период се изпращат по специален план-график.

Всички поръчки биват доставяни на адреса за получаване от куриерска компания Speedy, в рамките на 24/72 часа от момента, в който пратката е получена в централния склад на куриерската компания.

Можете да проверите движението на поръчката си тук.

Ако не получите вашата поръчка в рамките на гореупоменатия срок, обадете се на нашия отдел за обслужване на клиенти на телефон + 359 3 25 71 797 или ни пишете на infobg@amway.com.

5. Какво представлява промоцията за първа поръчка?

Промоцията за първа поръчка може да се ползва само веднъж, в рамките на 10 дни от датата на регистриране и само за поръчки на стойност от най-малко 100 ТС.

- безплатна регистрация за поръчки от 100 ЛТС до 199 ЛТС

- 15% отстъпка  за поръчки на стойност от 200 ЛТС до 300 ЛТС

6. Генерира ли се купон за първа поръчка на новорегистриран?

Когато регистрирате нов СБА и той/тя генерира 100 ТС или повече през първия си месец, печелите купон на стойност 24 лева (генерира се в началото на следващият месец).

За допълнителна информация относно получаването и използването на купони, моля разгледайте нашата Програма за подаръчни купони.

7. Полезна информация

Увaжаеми партньори,

Вижте по-долу полезна информация относно доставките на българския пазар:

Потвърждение на поръчка / линк за проследяване на пратката:

Условията за доставка на поръчките варират в сравнение с мястото за доставка, започвайки от 24/72 часа от пристигането им в централния склад в София на куриерската компания. В края на месеца или в пиков период се изпращат по специален план-график.

Всички поръчки биват доставяни на адреса за получаване от куриерска компания Speedy, в рамиките на 24/72 часа от момента, в който пратката е получена в централния склад на куриерската компания.

Можете да проверите движението на поръчката си тук.

Ако не получите вашата поръчка в рамките на гореупоменатия срок, обадете се на нашия отдел за обслужване на клиенти на телефон + 359 3 25 71 797 или ни пишете на infobg@amway.com.

Документи 

9. Как става подписването на документ?

E-подписът прави процеса лесен като Ви ръководи и Ви казва какво да правите при всяка стъпка. След като прегледате документа, кликнете върху полето за подпис и просто напишете името си. Следвайте указанията за попълване на задължителните полета. Когато сте готови да преминете към следващата част, просто кликнете върху бутона "Следващ раздел" в долния ляв ъгъл. След като завършите, можете да изпратите документа. Полезен съвет: Винаги четете инструкциите в горната и долната част на екрана!

10. Но никой друг ли не може да подпише моя документ?

Вие получавате линк към документа по е-мейл, така че е достатъчно да сте единствения човек с достъп до Вашия е-мейл акаунт. Няма за какво да се притеснявате!

11. Може ли някой да промени документа след като го подпиша?

Всеки документ с е-подпис е напълно сигурен и защитен от промени. За да се предотвратят евентуални съмнения по отношение на сигурността, копие от подписания документ ще Ви бъде изпратен по е-мейл, веднага след като го подпишете.

12. Моят истински подпис изглежда съвсем различно. Как може да е валиден?

Напълно нормално е, че Вашият е-подпис изглежда различно от ръкописния, тъй като е въведен в цифрова среда. Макар и да не съвпада с Вашия саморъчен подпис, той е законен и валиден.

Информация за СБА

13. Необходими документи за регистриране като СБА

Може да упражнявате своя Amway бизнес като СБА  след:

(i)    регистрация в регистър БУЛСТАТ като лице, упражняващо свободна професия;

(ii)   регистрация в Търговския регистър като ЕТ; или

(iii)   учредяване на юридическо лице.

За всеки от трите варианта на регистрация е необходимо да имате задължително регистрация по ЗДДС.

В случай че изберете да осъществявате своя Amway бизнес чрез учредяване на юридическо лице, най-често срещаната форма би била дружество с ограничена отговорност („ООД“ или „ЕООД). ООД/ЕООД се учредява чрез регистрация в Търговския регистър. На основание тази регистрация ООД бива регистрирано автоматично и за данъчни цели. Това е обща данъчна регистрация и в случай, че искате специфична данъчна регистрация – напр. регистрация по ДДС (която също трябва да направите), ще трябва да попълните специално заявление.

Всички физически лица, които действително извършват или възнамеряват да участват в извършването на Amway бизнес, трябва заедно да съставляват мнозинството от имащите право на глас и да съставляват мнозинството от ръководните органи в дружеството (минимум 51%). Максимум две физически лица могат да бъдат регистрирани в един Amway бизнес.

Не могат да се правят изменения в правото на глас, в правото на ползване на глас или в състава на ръководните органи на дружеството и не могат да се приемат договори и споразумения, засягащи контрола на компанията от физическите лица, извършващи Amway бизнес, без да бъде уведомено Amway и без неговото писмено одобрение.

Основна дейност на дружеството трябва да е Amway бизнес. В предмета на дейност трябва да са включени следните две дейности - Търговия на дребно извън търговски обекти и Рекламна дейност и проучване на пазари. Ако единият от Собствениците на бизнес Amway не е част от регистрираното юридическо лице той трябва да представи пред Amway декларация, че е съгласен Amway бизнеса да се осъществява чрез компания „X“

Юридическо лице не може да се регистрира като Собственик на бизнес Amway ако един от партньорите в него е регистриран в друг Amway бизнес.
 

Необходими документи:

1.       „Дружествен договор на ООД“ – копие (ако е ООД), или Учредителен акт - копие (ако е ЕООД), на всяка страница на което е написано „Вярнос оригинала“, има подпис на управителя и е подпечатано с печат на фирмата; или Удостоверение за регистрация като лице упражняващо свободна професия – копие, на което е написано „Вярно с оригинала“ и има подпис на лицето (ако е лице упражняващо свободна професия); следните два текста, които отговарят на НКИД трябва да бъдат посочени като дейности предмета на дейност  Търговия на дребно извън търговски обекти и Рекламна дейност и проучване на пазари.

2.      Удостоверение за регистрация– копие, като карта за идентификация, доказваща, че лицето е регистрирано по БУЛСТАТ (за СБА  регистрирани като лица упражняващи свободна професия) или Удостоверение за Актуално състояние - оригинал издадено от Търговския регистър (ако лицето е ЕТ / ООД);

3.      „Удостоверение за местно лице“ – оригинал; издава се от Дирекция „СИДДО“ (Спогодби за избягване на двoйно данъчно облагане) на НАП (Национална агенция по приходите) и е необходимо преди да се регистрирате като СБА; представя се пред Amway всяка година до края на месец февруари. „Удостоверението за местно лице“ доказва, че подлежите на данъчно облагане в България.

4.      Копие от извлечение от банковата сметка на дружеството или копие от формуляра за откриване на сметка, където е посочен номера на банковата сметка (IBAN и SWIFT)

5.      Попълнен и подписан „Формуляр за промяна на личните данни“

6.      3 броя оригинални копия „Приложение към договор за Член +. Превръщене на договор за Член+ в договор за СБА “. На последната страница от документа трябва да се попълнят отляво данните на Член+, а отдясно данните на компанията, която ще бъде регистрирана като СБА  с подпис на управителя и печат на фирмата. На последната страница и на трите копия трябва да фигурира печат на фирмата. И трите копия трябва да са попълнени със син химикал (не приемаме едно попълнено копие, което след това е преснимано два пъти)

7.      Документ дозаващ, че сте регистрирани по ЗДДС

След като съберете всички необходими документи:

- изпратете ни ги по имейл на infobg@amway.com, за да ги прегледаме

- след като ги прегледаме и анализираме ще Ви изпратим предварително одобрение по имейл или ще поискаме допълнителни документи ако са необходими

- след като получите предварително одобрение от нас, изпратете ни по пощата или по куриер документите, кито сме поискали в оригинал в имейла за потвърждениена адреса на нашия офис в Букурещ (Amway Romania Marketing S.R.L., Str. C.A. Rosetti 17, Parter, CM01, Sector 2, postal code 020011)

- след като анализираме оригиналите на документите изпратени по пощата/куриер ще променим статуса Ви на СБА  в рамките на 3 работни дни
 

ВНИМАНИЕ:

- Регистрация като СБА може да бъде потвърдена само след като получим всички необходими документи в оригинал, споменати по-горе! Ако документите са получени до 15-то число на текущия месец, СБА  бива регистриран в текущия месец. Ако документите са получени след 15-то число, то СБА  бива регистриран в следващия месец.

- Този документ може да бъде използван само като Ръководство. Препоръчваме Ви да обсъдите всеки конкретен случай с Вашия данъчен или правен консултант

- Ваша лична отговорност е да осъществявате Вашия Amway бизнес в съответствие с приложимите закони и правила. Amway не може да Ви предостави правни и данъчни консултации и силно Ви препоръчва да ангажирате компетентни правни, данъчни или други консултанти, които да Ви помогнат при изграждането на Вашия Amway бизнес.

Пълните насоки за регистрация по ЗДДС може да прочетете тук!

14. Имах договор с Amway в даден период от време. Как мога да се пререгистрирам?  

Според Правило 6.4 от Правилата за поведение на Аmway, пререгистрирането в нов Amway бизнес може да бъде направено само след период от 6 месеца на неактивност от датата на дезактивиране на стария Amway бизнес.  Пререгистрирането се прави на база на следните документи:

- Декларация за неактивност, в писмен вид и подписана от кандидата/съкандидата
- Попълнен офлайн регистрационен формуляр

Според текущите правила, неактивност означава, че в период от най-малко 6 последователни месеца кандидатът:

- Не е имал никаква активност, свързана с корпорацията Amway, съответно не е закупувал продукти на Amway, освен  в качеството си на клиент, за лична употреба.
- Не е приeмал поръчки за продаването на продукти на Amway и не е вземал участие в нито една фаза от търговския процес по реализирането на продуктите.
- Не е презентирал Плана за Маркетинг и Продажби на Amway.
- Не е участвал в нито един семинар, представяне, подготовка или мобилизиране, проведен от Собственик на бизнес Amway, Член+ или организация подкрепяна от Amway.

За повече информация, моля, прочетете Правило 6.4. от Правилата за Поведение на Amway                                    

Хората, които са имали предишно участие в Amway бизнес, не могат да се пререгистрират нито онлайн, нито в Amway Бизнес Центъра. Пререгистрациите се правят само в офиса на Amway (следвайки процедурата описана по-горе).

15. Как може да се добави или премахне съкандидат?

Добавянето на човек, в качеството му на съкандидат, се прави на базата на следните документи:

- Писмено искане от страна на човека, който иска да бъде добавен, в което да спомене дали е имал или не предишна регистрация в Amway.
- Копие от личните карти на двамата
- Съгласие на кандидата в писмен вид
- Съгласие на спонсора и на Платината в писмен вид

Кандидати или съкандидати, които са били регистрирани преди в Amway, не могат да се активират в същата регистрация в Amway бизнеса, освен ако не са изминали 2 години от тяхното оттегляне.

В ситуация, при която се изисква добавянето на съпруг/съпруга в Amway бизнес, добавянето на съкандидат се прави на базата на следните документи:

- Писмено искане от страна на човека, който иска да бъде добавен, в което да спомене дали е имал или не предишна регистрация в Amway.
- Съгласие на кандидата в писмен вид
- Копие от брачното свидетелство
- Копие от личните карти на двамата

Бихме искали да ви напомним, че прехвърлянето на Amway бизнес чрез добавянето на съкандидат и последвало премахване на кандидата е строго забранено. Такива практики са в нарушение на Политиките на Amway.

Премахването на човек, в качеството му на съкандидат се прави на базата на следните документи:

- Писмено искане, подписано от съкандидата
- Копие от личната му карта

Само в специални случаи Amway си запазва правото да изисква допълнителни документи.

Бележка: В случаите на развод е необходимо копие от Съдебното решение за развод, плюс искане за оттегляне от страна на кандидата или съкандидата (според случая) с телефонно потвърждение от съответния човек.

16. Регистрирах се в Amway, но сега желая да се оттегля. Как става това? Ще ми бъде ли възстановена регистрационната такса?

В срок до 6 месеца от датата на регистрация може да се оттеглите от Amway бизнеса. Amway ще Ви възстанови стойността на регистрационната такса.

Документите, които са ни необходими са:

- писмено искане от Вас да се оттеглите от бизнеса, което е подписано и в което споменавате как желаете да си получите парите от регистрационната такса.
- Вашата банкова сметка, на която желаете да ви възстановим стойността на регистрационната такса, ако възстановяването ще бъде извършено по банков път.

След като изтече периода от 6 месеца може да се оттеглите на базата на писмена молба, но стойността на регистрационната такса не Ви се възстановява.

17. Мога ли да се регистрирам със статут СБА ако съм фрилансър и какви са необходимите документи, които трябва да предоставя на Amway?

Ако не сте регистриран като лице упражняващо свободна професия и желаете да се регистрирате е необходимо първо да проверите дали за вашата професия/месторабота не съществуват ограничения. Имайте предвид, че е възможно е да съществуват ограничения за извършване на бизнес дейност като СБА за някои категории професии в България, зависещи от типа на Вашия Amway бизнес (лице, упражняващо свободна професия, ЕТ или ООД). Например магистратите нямат право да получават възнаграждения от договорни отношения с търговски дружества, на военните служители им е забранено да се регистрират като лица, упражняващи свободна професия, адвокатите не могат да се регистрират като ЕТ или да са управители/изпълнителни директори в търговски дружества. Държавните служители имат право да ръководят Amway бизнес, стига това да не е предпоставка за възникване на конфликт на интереси.

Ако сте регистриран съгласно българското законодателство като лице упражняващо свободна професия може да се регистрирате в Amway като СБА.

Документите, които е необходимо да предоставите са:

1. „Декларация по чл. 43, ал. 5 от ЗДДФЛ“ - може да я намерите в секция Библиотека/ Формуляри

2. Удостоверение за регистрация по БУЛСТАТ

3. Копие от извлечение от банковата сметка на съответното лице, където е посочен номера на банковата сметка (IBAN и SWIFT)

4. Попълнен и подписан „Формуляр за промяна на личните данни“ – може да го намерите в секция Библиотека/ Формуляри

5. 3 броя оригинални копия „Приложение към договор за Член+. Превръщане на договор за Член+ в договор за СБА.“

6. Удостоверение за регистрация по ЗДДС

7. Удостоверение за местно лице – оригинал, издава се от дирекция СИДДО на НАП 

Процедура по регистрацията:

-          След като подготвите пълния комплект от документи трябва да го сканирате и да го изпратите на имейл infobg@amway.com.  

-          Документите ще бъдат внимателно прегледани и ако са нужни корекции ще получите отговор какво е необходимо да се коригира или добави. Ако всичко е наред с тях ще получите отговор да ги изпратите в оригинал на посочен адрес.

-          След като получим документите в оригинал ще променим статута ви от Член+ на СБА.

***ВНИМАНИЕ

Регистрация като СБА може да бъде потвърдена само след като получим всички необходими документи в оригинал, споменати по-горе! Ако документите са получени до 15-то число на текущия месец, СБА  бива регистриран в текущия месец. Ако документите са получени след 15-то число, то СБА  бива регистриран в следващия месец.

Този документ може да бъде използван само като Ръководство. Препоръчваме Ви да обсъдите всеки конкретен случай с Вашия данъчен или правен консултант

Ваша лична отговорност е да осъществявате Вашия Amway бизнес в съответствие с приложимите закони и правила. Amway не може да Ви предостави правни и данъчни консултации и силно Ви препоръчва да ангажирате компетентни правни, данъчни или други консултанти, които да Ви помогнат при изграждането на Вашия Amway бизнес.

18. Информационен меморандум до всички Собственици на бизнес Amway (СБA) в България относно законовите изменения в ЗДДС и Наредба Н-18, свързани с регистрацията на електронни магазини и СУПТО.

Изтеглете от тук: Информационен меморандум до всички Собственици на бизнес Amway (СБA) в България относно законовите изменения в ЗДДС и Наредба Н-18, свързани с регистрацията на електронни магазини и СУПТО.

19. Тъй като все по-често ще използваме цифрови инструменти, Zoom, Canva и много други, защо да не улесним бизнеса, като създадем споразумения с тези компании (zoom canva crello), за да имаме съоръжения за СБА Amway?

Нашата глобална ИТ функция непрекъснато оценява как ние като предприятие можем да се възползваме от използването на конкретни платформи. Когато са налични повече подробности, ние ще ги споделим своевременно.

20. Какво е Core Plus+

Amway™ Core Plus+ е новата програма за дискреционни стимули, която заменя Програмата за развитие на продажбите (ПРП). Core Plus+ допълва Плана за продажби и маркетинг на Amway™ (Основен план), за да възнаграждава най-добрите практики в изграждането на силен и устойчив бизнес. Докато изграждате своя бизнес като препоръчвате и продавате продукти на клиенти и спонсорирате други СБА, които правят същото, вие можете да печелите доходи чрез Основния план и допълнително чрез Core Plus+!

21. Каква е разликата между Основния план и Core Plus+?

Основният план е основата, върху която бива възнаграждаван и признаван вашият бизнес. Той представя това, което можете да печелите чрез договора си с Amway от продажбата на продукти на клиенти и подпомагане на СБА, които спонсорирате, да правят същото.

Дискреционните стимули от Core Plus+ са отделни от и в допълнение към Основния план, но създават по-добро синхронизиране, като надграждат доходите от Основния план. Стимулите от Core Plus+ възнаграждават ключови постижения на СБА в изграждането на устойчив, балансиран и по-печеливш бизнес. Избираемостта за Core Plus+ е по преценка на Amway, на база на спазване на Правилата за поведение на Amway, нейните Политики и Стандарти, както и демонстриране на високи етични и бизнес стандарти, синхронизирани с целите и задачите на Amway.

22. Какво печелят СБА от Core Plus+?

Повече потенциал да печелите: Стимулите от Core Plus+ могат да се печелят на всяко ниво от развитието на един СБА! СБА лидерите могат да печелят повече от Core Plus+ с устойчив растеж, баланс между широчина и дълбочина, както и чрез подпомагане на други членове на екипа си да поставят и постигат бизнес цели.Предимствата на Core Plus+ за СБА са простички: повече потенциал да печелите, повече последователност и повече предсказуемост.

  • Повече последователност: Стимулите от Core Plus+ са по-последователно свързани и пряко синхронизирани с доказаните елементи на Основния план. За разлика от ПРП, програмата Core Plus+ ще бъде по-последователна от пазар до пазар, благодарение на което за глобалните лидери ще бъде много по-лесно да поддържат своите бизнеси в различните пазари.

  • Повече предсказуемост: Тази дългосрочна програма за стимули е предназначена да предложи повече предсказуемост за вашия бизнес, за да можете да си поставяте цели и да правите планове за по-дълът период от просто годината пред вас. 

23. Какво е ТС за Рубин?

ТС за Рубин включва Личния обем ПЛЮС прехвърлен обем от вътрешнопазарни звена, които са под 21% по схемата на възнаграждения за представяне. ТС за Рубин не включва обем от низходящи квалифицирани Платини, дори и те да са под 21%. Най-лесният начин да го запомните е, че ТС за Рубин е абсолютно същото като Груповата ТС, с изключение на това, че не включва обем от низходящи квалифицирани Платини, дори и те да са под 21%.

24. Защо Обем на Рубин се подчертава с Core Plus+?

Натрупването на Обем на Рубин е добър начин един лидер да позиционира своя бизнес за рентабилност. Генерирането на висок обем на Рубин може да доведе до по-големи възнаграждения за лидерство по квалифицирани звена, повече
доходи от Диференциалното възнаграждение по неквалифицирани звена, възможност за бъдещи квалифицирани звена и допълнителни приходи от стимули от Core Plus+.

Двукратна парична награда+

25. ДКПН натрупват ли се? Например, ако достигна многократни квалификации за първи път през дадена Квалификационна година (КГ), ще получа ли всички плащания за ДКПН за Година първа? И ако се преквалифицирам на най-високото си ниво на награда през следващата КГ, ще получа ли всички плащания за ДКПН за Година втора?

Отговорът и на двата въпроса е “да”. СБА могат да получават многократни плащания за Година втора, ако се преквалифицират през следващата КГ на най-високата квалификация. В допълнение, СБА, който е получил плащания за Година първа по Платинен основател и Получател на възнаграждение за Смарагд (ПВС), и се преквалифицира следващата година като Платинен основател, пак би получил плащането за преквалификация за Платинен основател - дори и да не се е преквалифицирал като ПВС.

26. Ако спечеля ДКПН Платина за Година 1 по-рано през дадена КГ (посредством критериите за последователни 12 месеца) и се преквалифицирам през същата КГ, мога ли да получавам ДКПН за преквалификация през същата КГ?

Не, ДКПН за преквалификация се изплаща само ако СБА се преквалифицира през следващата последователна КГ с всички шест (6) К месеца в тази година.

Продукти

27. Какви са сроковете на годност на продуктите на Amway?

Всички продукти, разпространявани от компанията Amway в България, с изключение на продуктите, които нямат срок на годност (например iCook), са изписани в съответствие със законовите изисквания, наложени от европейското и местно законодателство.

За козметичните продукти и тези за лична грижа Регламентът (ЕК) №1223/2009 предвижда, че посочването на минималния срок на годност не е задължително за козметични продукти с трайност по-голяма от 30 месеца. При такива продукти се посочва срокът за ползване след отварянето им, при който продуктът е безопасен и може да бъде ползван без да има вредни последствия за потребителя. Тази информация се посочва, с изключение на случаите, в които концепцията за трайност след отваряне не е релевантна, със символа от точка 2 на Приложението към Регламент 1223/2009 (символът PAO), следван от срока на годност (в месеци и/или години).

Символът PAO представлява отворена кутийка, а срокът на годност след отваряне е посочен от вътрешната страна на кутийката. Например, 12М означава, че продуктът може да се използва в продължение на 12 месеца от отварянето му.

България следва нормите на ЕС и в съответствие с европейския Регламент 1223/2009 относно козметичните продукти, като посочването на срока на годност или на датата на изтичане на годността не представлява задължително изискване при етикирането.

Повечето козметични продукти на Amway имат срок на годност 36 месеца, съответно се съобразяват с горепосочените изисквания за етикиране.

При козметичните продукти, чийто минимален срок на годност е по-малък от 30 месеца, датата на изтичане на годността им е изписана на опаковката на продукта.
С решение на компанията, датата на производство на повечето козметични продукти се изписва като MFG - manufacturing date, следвана от самата дата на производство.

Също така искаме да ви уверим, че продуктите, които се доставят директно от склада ABG Унгария или от Business Center Букурещ са в своята цялост, проверени и одобрени за продажба и употреба от европейския Отдел за Качество.

28. Какви са условията за закупуването на вноски на продукти eSpring™ и iCook™?

От 1 юли 2023 г. Amway ще преустанови да приема закупуване на вноски за България.

30. Има информация, която казва, че не трябва да използваме сапун в твърдо състояние, за да почистим ръцете си по време на тази пандемия, защото вирусът може да остане върху сапуна. Вярно ли е това?

Всички наши G&H почистващи продукти (включително душ гел за тяло, течен сапун за ръце и сапун в твърдо състояние) са ефективни при използване за премахване на микроби чрез физическо измиване и изплакване.

Течният сапун за ръце и сапунът в твърдо състояние са създадени специално за всекидневна употреба и са най-добрите продукти за редовно миене на ръцете. Дори ако вирусът се намира върху сапунът, той няма да се размножава и ще се отмие, когато ръцете се изплакнат с вода. За да предотвратите разпространението на замърсители, поддържайте сапунът сух, когато не го използвате.

31. Могат ли препарати за почистване на Amway да елиминират коронавируса?

Не можем да предявяваме никакви претенции, че продуктите ни предпазват от COVID-19. Продуктите на Amway Home не са тествани, за да демонстрират каквато и да е ефективност срещу вируси, подобни на вируса COVID-19 на твърди повърхности.

32. Какво можем да направим, за да си върнем някои уникални, изключителни продукти на Amway, които преди бяха посланици на портфолиото на Amway, като SEE SPRAYTM Препарат за почистване на стъкло, Спрей за обувки, Освежител за тъкани и др.?

Тези продукти са прекратени поради различни причини, включително проблеми с производителя или суровините. В момента няма планове за въвеждането им отново.

33. Обща информация за наличността на нашите продукти.

През последните няколко седмици търсенето на избрани продукти (напр. NUTRILITE продукти, които спомагат за поддържане на имунната система) се увеличи значително. Това увеличено търсене, заедно с допълнителни предизвикателства - като затварянето на повечето европейски граници - ни затрудни да запазим наличността на продуктите на всички пазари.

Уверяваме ви, че работим изключително усилено, за да ви предоставим продуктите, от които се нуждаете, в най-кратки срокове. Увеличихме производствения капацитет и работим бързо за разпределяне на запасите чрез нашите дистрибуторски центрове, там където има неочаквано увеличение на търсенето. Повечето от нашите продукти в момента се доставят чрез въздушна доставка (вместо морска), за да получите необходимите продукти за вас и вашите клиенти възможно най-бързо.

Можете да намерите текущото състояние на „Временно недостъпни продукти“ тук:

34. Кои са ситуациите, в които СБА (юридическо лице) може да се възползва от процедурата за автоматична положителна корекция (Top Up)? 

Биха могли да се възползват СБА (юридически лица), квалифицирани на ниво Сребърен производител и по-високо. 
Не е приложимо за първия месец като Сребърен производител. 


За Член+, които променят статута си в СБА (юридическо лице) и в миналото са имали квалифициран месец, корекцията би могла да се прилага от месеца, последващ промяната на статута в СБА (юридическо лице). 
Предоставя се дотогава, докато СБА е най-малко клас 4 (тоест Сребърен производител, който е имал поне един квалифициран месец през последните 12 календарни месеца). 
Корекцията представлява 5% от обема, необходим за квалифициран месец. 


Отпуска се за:
- квалифициран месец за Сребърен производител (най-много 500 ТС, при обем между 9 500 и 10 000 ТС; или най-много 200 ТС при обем между 3 800 и 4 000 ТС); 
- квалифициран месец като Рубин (най-много 1 000 ТС при обем между 19 000 и 20 000 ТС); 
- квалифициран месец като Сапфир (най-много 200 ТС при обем между 3800 и 4000 ТС); 
- квалификация с обем от 21% (най-много 500 ТС, при обем между 9 500 и 10 000 ТС); 


Корекцията се извършва чрез добавяне на точките към личната точкова стойност (ЛТС), като през следващия месец добавените точки ще бъдат приспаднати също от ЛТС; 
Процедурата е автоматична (не се изисква заявка на страна на СБА). 


Прилага се отдолу нагоре по спонсорската линия, започвайки с първия СБА, отговарящ на изискванията за автоматична положителна корекция (Top Up).